lørdag 18. april 2015

Babykjole med ørten masker

Babykjole med ørten masker er endelig ferdig, og har faktisk vært ferdig noen dager. Dvs helt ferdig er den enda ikke, for den mangler fortsatt knapper. Det skulle jeg ha kjøpt i går, men rakk det ikke. Siden været er fint i dag, har jeg allikevel tatt bilder og blogger kjolen. Jeg kommer aldri til å glemme at jeg la opp 1248 masker til denne lille kjolen, som bare er størrelse 6 måneder.  De ble heldigvis til færre masker ganske fort. :)





Mønster: Dalehefte Nr.282 Baby 0-36 mnd
Garn: Babyull fra Dale
Vekt: 148 gram
Pinner: 2,5
Størrelse: 6 mnd

11 kommentarer:

  1. 1248 m!????
    Eg hadde bladd videre i oppskriftene tror eg hehe
    Kan jo ta motet fra de fleste hehe

    Men akk så lekker og skjønn den er :)
    Herlig fargevalg :)

    Kos deg og ha en fine kwell :)
    Klem Vibbedille :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Opddaget ikke maskeatallet før etter jeg hadde bestemt meg, og da hadde kjolen allerede festet seg i hodet, så det nyttet ikke å ombestemme seg. :) Men maskeantallet ble halvvert allerede på første omgang, og halvvert nok en gang på andre omgang, så det var ikke så galt når det kom til stykke. Det verste var å legge opp alle de maskene. :)

      Slett
  2. Dette var en nydelig og søt kjole.
    Virkelig veldig flott må jeg si.
    En fin helg til deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha. :) Fortsatt fin helg til deg også. :)

      Slett
  3. Så utrolig fin!! Hadde nok mista litt motet om jeg hadde lest: "legg opp 1248 masker", men ser jo at det var verdt det :D Kjempefin!!
    Ha en fortsatt fin og kreativ helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var derfor jeg bare skulle legge opp, for så å la den ligge litt på vent mens jeg strikket litt annet i mellomtiden. Men når de to første omgangene var ferdig strikket, klarte jeg ikke å la være å fortsette. :)

      Slett
  4. Wow - skal si det var litt av et opplegg - bokstavelig talt!!!! All honnør til deg - og kjolen er jo kjempeflott!!!

    SvarSlett
  5. Og det føltes som "bare" når de neste 920 maskene skulle legges opp. :)

    SvarSlett
  6. Meget pen kjole:) leter selv etter oppskriften, men finner den kun der jeg må kjøpe garnet for å få oppskriften. Har du kjøpt hefte på en butikk ? :)

    SvarSlett